background

~:: JoM SaMa2 KiTa ::~

~Jom KLiK Cni ~

Monday, February 27, 2012

~:: PeTua MenGelaKKan Anak2 KeCik BerGaDUH ::~ ::~


Assalamualaikum,ollsss…nak citer2 & share skit tips utk elakkan anak2 kecik kita yg comeyyy2 ni..daripada mengganas & bergaduh sesame sendiri…kihkihkih!!camm serious plak bunyinya..bukan ape,saya sdri mncari2 tips & doa yg sesuai..memandangkan hero saya yg belum pndai bercakap ni dh pndai ‘usik2’ kakaknya especially bila kakak didukung papa @ mama..ataupn bila dorg sama2 tgh draw attention from a same person …mula la tngan masing2 bergerak & buat action yg xsesssuuaaiiii!!



Try tgk gmbar kt bwh ni,…the distance between them was readjusted bila Que started to ‘usik2’ kakak yg dilayan tok abah…sooooo jealousyyyyyyy :(


sebelum
 selepas 


Petua org2 tua ada jgk yg suruh kita simpan tali pusat anak2 & adik-beradik dalam satu bekaskn..utk eratkan hubungan dorg..tapi sejauh mana keberkesanannya x pulak saya pasti..

Anyway, I found this tip …so jom sama2 try & amalkan..insyaAllah…


Doa itu senjata mukmin. Dalam mendidik anak, jangan kita abaikan ajaibnya kuasa doa. Ini adalah doa untuk menghalang anak kecil daripada bergaduh.


Amalkan membaca surah Al-Fatihah dan selawat untuk menghalang anak-anak dari bergaduh. Ini diikuti dengan dengan bacaan surah al-Insyirah sebanyak tujuh kali kemudian bacakan ayat 200 dari surah Ali-Imran serta doa berikut :


"Allahumma allif baina qulubihim wa ashlih zata bainihim "


Selepas itu hembus kedalam air untuk di beri minum kepada anak. Boleh juga dibaca dan dihembus pada ubun-ubun anak setiap malam.


SUMBER : Majalah Pa & Ma  


 harap dapatla kita sama2 buat panduankn..
anyway,layankan gambol my 2 lil fairies lepaskan rindu para tok aboh :))



eh,trlupa nk rotate,kihkihkih!!saje nk play trick ngan u olss..mcmla u olls nk layankn,kihkihkih!!

okayla..till we meet again,take care :)

No comments: