background

~:: JoM SaMa2 KiTa ::~

~Jom KLiK Cni ~

Saturday, January 4, 2014

~:: EeChAa'S FiRsT DaY At TabIkA KeMas::~






assalamualaikum,ollssss.....


alhamdulillah..Khamis 2nd January hari tu bermulala sesi persekolahan yg betul2 formal buat anak sulung saya Eechaa :)

above tu pic her 1st day kt sna la...
memang we ollsss didnt stay there for the whole day session...

dalam pukul 9 lebih we olllsss dh cheow!!!!

and yessss!!! she cried,ahahahah!!!

then we both cepat2 tinggalkan dia ..coz mmg dr mula2 we olllss hntar anak2 ke nursery dulu pun ..we ollsss dh found out yg anak2 ni hnya akan mnangis dan meraung depan kita je..
bila kita takde depan mata..they'll be okay or at least they'll pretend that they are okay :)


okay....sbetulnya nak sangat share ngan u olllsss..rentetan kisah mcmna saya berjaya enrolled eechaa ke Tabika Kemas :)

apepun, setiap parents punya pendapat sendiri dalam mempersiapkan anak2 pada peringkat yg saya consider paling penting nikan?

dari dulu pun saya mmg yakin dan percaya pada sistem pendidikan awal kanak2 yg monitored and conducted by our MOE...


dan jujurnya saya terasa sangat ralat sebab tak berpeluang nk hantar anak2 ke Taska Permata :(

menolak pendidikan awal dalam english medium? 
hrmmmmm..hal ni pada saya sangat2 subjektif...

saya sudah brkecimpung dalam pendidikan private english medium hampir 7 tahun dan frankly saying....saya cukup celik dengan pros and cons dlm industri ni...

and walaupun saya punya priority as a teacher here utk enroll my kids kt kindie di sini...

saya tetap lebih cenderong untuk enroll eechaa di Tabika Kemas :)

tapi jujurnya..nk tembus ke Kemas tak semudah yg saya sangka bila saya dapat tahu yg sy tidak memenuhi syarat2 kelayakan :(



sungguh saya merasakan ketidakadilan di situ :( 

sudahla saya jgk tak layak and x punya kemudahan utk hantar anak2 ke Taska Permata :(

tapi syukur alhamdulillah Allah sentiasa mndengar doa saya ...

rezeki tu mmg akan datang pada kita dalam bentuk yg berbeza2kan..tak semestinya dalam bentuk wang ringgit dan harta dunia semata2...

dan itula yg trjadi pada saya bila saya dapat tahu yg saya boleh anytime enroll eechaa ke Tabika Kemas dgn recommendation dr pengetua taska nya skrg ...

ya Allah...masa dapat tau tu rsa mcm blessed sangat....

sebetulnya saya mmg ada mcm2 plan utk anak2..tambah2 plak eechaa yg sulungkn:)


semoga kejayaan memasukkan dia ke Tabika Kemas akan memudahkan dan melancarkan perancangan2 yg lainnya,amin :)






okayla..panjang bebenor mukaddimahnyakan ?:)

okayla ..jom share sikit gambor2 pada hari saya pegi daftarkan Eechaa kt Tabika Kemas yg paling dekat ngan nursery nya skrg.

habis je sekolah eechaa akan di jemput balik oleh pengetua taskanya tu..and dia akan kembali brsama Que Faiz kt situ for the rest of the day :)




ahahah!!Que Faiz yg excited lebih....:))


okay...dh sette bayar annual fees nya :)))

haaaaa!!buntang tak bijik mata u olllsss?????

saya pun mcm tak percaya bila cikgu nya tunjuk fees structure tu,kihkihkih!!!

saya ingatkan paling2 murah pun dalam rm200++  atau rm300++ mcm tu...

and monthly pulak cumala rm25 :))))))






ape2pun..satu yg saya pasti walaupun fees nya tak mahal..tapi kualiti dan pengalaman guru2nya 'tak murah' and bukan mementingkan keuntungan semata2 :)




balik je dari settle kn yuran dan pendaftaran....saya bwk eechaa and que faiz pegi beli ape2 je yg necessary :)








seronokla tu dapat beli new set of stationeries... wpun kt rumah dh bersepah2 tapi kita kasi can la dia layan mood seronok nk sekolah tukan,kihkihkih!!!




 okay..dh siap kemas..tggu nak masukkan dlm bag je :))







haaa..itu jela serba sedikit asal usul sebab musabab kenapa saya beria nk enroll eechaa ke Tabika Kemas....


jangan xtau ..sy have quite a big number of friends yg pernah hantar anak2 ke macam2 kindie yg famous ternama and cost them thousands tp ended up dgn buat rayuan utk masukkn anak ke Tabika Kemas ( ada yg brjaya,ada yg tak)...dan akhirnya berpuas hati dgn hasilnya...


apepun,harap u olllsss tak salah faham..bukan niat saya nak condemn parents yg hntar anak2 ke private kindies..kdang2 ia jgk berlaku atas kekurangan pilihan & peluang ..and kita pastinya punya pendapat dan prinsip yg brbezakan :)

sekadar brkongsi my own view dan sy jgk baru brmula ..dgn harapan setinggi gunung yg pilihan inila yg trbaik buat msa depan eechaa,amin :)


inshaaAllah..apepun pilihan,cara dan jalan yg kita pilih..moga2 itula yg trbaik dan bakal mnjamin masa depan pendidikan anak2,amin :)


okay ye olllsss...

till we meet again..

Yours Truly

1 comment:

☾SHiemaCMa786☾ said...

salam k.immi..

alhamdulillah..eechaa nk mula sekolah.. yeay!
tak kisah pun hantar mana2 kan kak.. janji input n output anak2 kita dapat terima..