background

~:: JoM SaMa2 KiTa ::~

~Jom KLiK Cni ~

Tuesday, March 12, 2013

~:: NaSi LeMak TeMpoYak @ PuSaT RekReasI PuLau CheKas,LatA JaruM, RauB ::~



assalamualaikum,olllssss...
kadang2 saya pun pelik ngan diri saya sndri..kenapa agaknya..walau bila2 & mane2 pun sy pegi..sy mmg tak betah brkurung & brehat2 ke kt rumah :(
kdg2 sy kesiankan tubuh bdn sy sndri..tp tula..apekan daya ..saya sgt2 sayangkn masa yg brjalan..seboleh2nya saya nk setiap detik umur sya dapat saya manfaatkan utk kebahgiaan & keceriaan my beloved family :)

itula yg jadi masa balik Lipis last week..bgn2 subuh Sabtu tu saya dh bisik2 kt mr papapapito yg saya nk bwk all of us pegi picnic kt air terjun :)

nama tempat tu Pusat Rekreasi Pulau Chekas, Lata Jarum :))
tak jauh sgt drpada Bandar Baru Lipis..dlm half an hour gitu :)
it's located at Ulu Dong...:)) *sounds familiar tak??jeng!jeng!!*
subhanallah..cantuk sggh tempat tu...nyaman & sejuk..and bersih :))

jomla layan gambor dulu :)







haaaaa...cantikkan tempatnya??mmg menggoda....sejuk banget airnya !!:)







hahhhh!!!mcm biasala saya nikan?pantang nmpak mkanan..tapi nasi lemak sambal tempoyak kt stall dkt tmpat ni sumpah sangat sedapppp!!
boleh lagi kitorang habiskan 4 bungkus..dhla murah plak tu..rm2 je sebungkus ni:))


we olllsss pegi tu dlm pukul3 ptg gitu...
paginya dh belasah nasi impit masakan Umi :)
dh settle brekfes..layankan bebudak 2 org ni...sepah2kan rumah Tokmi,uhuhu!!

mcm biasa eechaa akan geledah brg2 dlm stor dkt ngan kitchen & comotkan kitchen Tokmi ngan aktivit masak-memasaknya :)
pastu sambung main ball ngan adik dlm our bilik yg belum2 settle2 jgk dikemas,kehkehkeh!!
tgkla tu tv yg gedabak tu still duk atas lantai...malas betul nk ngangkat letak kt proper place..almaklumla..balik pn jrg2..eheheh!!
dah penat main..sempat Que & mr papapapito having their noon nap..
dah lepas belasah lunch yg marbeles ni barula we olllsss gerak ke Lata Jarum :)


Que yg confirm ceria je klau dh dapat berjalan tukan :)
nyinggah beli goreng pisang ,keropok , cendol blabalbla dulu sebelum jejak ke air terjun :)

overall tmpat ni mmg best & inshaaAllah akan jd new spot utk we olllssss lepak2 makan2 picnic2 & mandi-manda :)


okayla,olllssss...
till we meet again with diff stories..u olllsss take care,ye :)

3 comments:

☾SHiemaCMa786☾ said...

salam kak immi..
cantiknye pemandangan..
cma x pernah sampi sana lg.. huhuh..
nasi lemak tempoyak?? 1st time dgr ni..? sdp sgt ke..? huhuhuh

miss yatie said...

cantiknya tempat tu...
KY pun pertama kali dengar, tapi sayang KY memang tak makan tempoyak heee

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

cantik la view dia...opkos wani xpenah sampai lagi hahaha