background

~:: JoM SaMa2 KiTa ::~

~Jom KLiK Cni ~

Friday, April 12, 2013

~:: DuNia Di AkhIr ZaMaN ::~



assalamualaikum,olllssss...
hakikatnya kita semua mmg manusia yg lemah dan penuh celakan?
tak salah kiranya di hari Jumaat yg mulia..kita sama2 lebihkan usaha mperbaiki diri..

jujur saya akui..mmg ramai manusia dikeliling saya punya ciri2 kt atas tu..dan sy sndiri pn mgkin trgolong dlm kategori yg prtama tu..agak keliru antra berhibur dgn keluarga selama ni adakah harus atau pun sudah melampaui batas...hanya Allah yg tau dan lebih berhak meletakkan hukum wajarnya.

yg lain2 inshaaAllah saya belum lagi trjerumus ( amin )...
cuma yg ke5 & ke6 tu byk yg berlaku rasanya ...
jujurnya saya jgk mudah marah..tapi alhamdulillah hasut - menghasut tu rsanya blm pernah..moga kekalla begitu..bimbang jgk klau pernah trbuat dlm keadaan tak sengaja tp rasanya mmg belum pernah saya trhasut sesiapa utk menzalimi sesiapa...

jika saya pernah ( mungkin jgk sedang ) menjadi mangsa hasutan & dijauhi gara2 hasutan org yg kurang bijak dalam menangani asam garam hidup tu..saya redha je..saya sentiasa maafkan..inshaaAllah...

saya tahu mmg ada seseorg yg kurang snang bila saya pernah remove & block dia drpd FB saya
...tak perlu rasanya saya huraikan sebab-musabab kerana mmg lumrah manusia tak mudah menerima kekhilafan diri termasukla saya sndiri.

kerana sedarkan hakikat itula atas nasihat mr papapapito, Umi & Abah saya ....lepas prtimbngan yg sgt dalam..sy sbnarnya removekn diri sy & keluarga drpd terus dibelenggu rasa tidak selesa itu...

kepada insan itu, percayala saya buat itu semua atas nasihat suami & keluarga .. semua demi kebahagian & kerukunan keluarga kami...

semua manusia punya kelemahan & kekurangan....
kerana itu kami berundur,..kerana kami tau..dgn berada trlalu dekat dgn kamu, kami akan terus trdedah kepada kekhilafan..kami insan lemah yg dh mmg byk dosa..jadi tak mau rasanya terus menambah dosa..

jika benarla seperti yg disampaikan seseorg kpada saya yg kamu pernah cuba menimbulkan rasa kurang senang org lain terutamanya di kalangan org2 yg kenal @ rapat dgn kita berdua..sehingga mereka trhasut utk mjarakkan diri drpd saya...brhentila..& bertaubatla..
cukup2la menzalimi diri sndiri..

kerana Allah lebih tau ape yg sbenarnya berlaku antra kita...

saya sentiasa memaafkan ape yg pernah kamu buat pada saya..
saya jgk harap kamu dapat maafkan saya sekiranya keputusan yg saya pilih tu trlalu melukakan hati kamu..

kami tak berniat mcm tu...kami cuma memilih yg trbaik buat keluarga kami ...

saya mungkin hina & berdosa di mata kamu tapi ketahuila sehina2 & sejahat2 saya ..belum pernah sy mnghasut org2 trdekat dengan kita utk mbenci kamu walau apepun yg pernah brlaku antra sngaja & tak sngaja ...
tak mampu rasanya mk menanggung besarnya dosa memutuskan @ menjarakkan silaturrahim..apalgi jika melibatkan prtalian kekeluargaan..nauzubillah..

brbahagiala & bersyukurla dengan kehidupan yg kita miliki ...

semua manusia pasti mengalami jatuh bangun dlm kehidupan...

sentiasa beringat2 & jangan sesekali merasakan kehidupan & peribadi kita lebih baik @ lebih hebat daripada org lain...

mungkin tidak pernah trniat di hati tapi kekurangan sensitiviti kita mungkin melukakan hati org lain..

usahla memenatkan & menzalimi diri utk memenangi perhatian ataupun pengaruh sesiapa kerana kesudahan kita di akhirat nanti hanyalah Allah yg berhak mengaturnya..

semoga ape yg saya nyatakan hari ni dapat diterima dgn hati trbuka..

sesungguhnya semua yg baik itu datangnya daripada Allah..dan yg buruk datangnya daripada saya...

sekali lg ..semoga kamu dapat melapangkan dada maafkan saya atas kekhilafan saya trhadap kamu selama kamu mengenali saya..

dan percayala yg sy jgk sudah memaafkan sgala2nya ..


wallahualam..






5 comments:

ummuaidan said...

Salam kak..
semoga kita dijauhkan drp penyakit umat dl2 nie ..kalau terkena pun mungkin kita kena usaha utk keluar

Cho Zila said...

alamak tuler pasal.. kadang2 kitapun der buat tu kan.. moga kita berazam memperbaiki diri..

♥ Cmª shIemª ♥ said...

SAlam K.Immi..
huhu..panjangnye entri ni..
ape pun yg berlaku, semoga ending baik2 sahaja..

terima kasih mengingatkan.. cma pun mula tersedar dari lagha dan berusaha memperbaiki diri...

eyeyou said...

sy lebih byk berdiam diri sekarang.. buat hal sendiri.. bercakap bila perlu..(di tempat keje)hanya blog tempat sy mencurah rasa..tp kalo kat umah sy mmg jadi TARZAN..hihi

dak-eiza said...

tq sharing
mmg byk kena perbaikki diri nih
BTW apa pon terjadi sangka baik aje lah
Insyaallah apa yg kita alami adalah yang termampu untuk kita tanggungi..itu janji Allah
:)