background

~:: JoM SaMa2 KiTa ::~

~Jom KLiK Cni ~

Thursday, May 9, 2013

~:: PeArL BraCeLet FrOm SaBaH::~

assalamualaikum,olllsss....

ape khabar hari ni?
di harap semua pun sihat walafiat..sentiasa dlm lindungan Allah :)
di sebalik cerita2 & khabar angin yg agak mnggundahkan..doa saya semoga semuanya  sntiasa trsenyum dan tak putus berdoa...utk yg trbaik buat semua :)

habis tuition ptg smalam..sy drove straight home..janji ngan mr papapapito jumpa kt kedai makan kt area rumah...tringin nk mkn kueyteow kungfu yg super yummeyyyhhhh ..so there we had our dinnerla mlm td :)


mcm biasa jgk siggah & 7 E belikan Que Faiz his makanan ruji which is roti...

hrrmmm..agak trkujat jgk rupa2nya mmg betul bagai yg digembar-gemburkan yg hrga roti dh naik..not only for certain brands but mostly for all ......

saya malasla nak komen ape2 since lately ni semua orang pun dh jadi sgt emotionalkan....

yg penting sama2la kita terus berdoa semoga mereka2 yg kehidupannya agak sukar di permudahkan jalan & cara, dperlapangkan rezeki semoga hidup tak terus trhimpit oleh scenario cost of living di Malaysia yg semakin mbimbangkan...

ape lagi yg boleh kita buat..

takkan kita nk cakap..."takpela, gaji aku besar..or..takpela, aku dapat bonus tiap2 tahun,byk plak tu...takkan luak pun duit setakat beza 20-40sen..takkan jatuh bankrap punyala"....

aduuuuhhhaaaaiiiiii..angkuhnya ayat2 begitu..astaghfirullah..sedih sy mbacanya ;(...
semoga mereka2 ni diberi hidayah oleh Nya..amiinnn....



maafkan saya ye olllsss...lately ni mmg banyak sgt bnda berlegar2 dlm fikiran saya..sampaikan dgn mudah perhatian sy terpesong,ahahahah!!!


okayla, dlm keadaan melalut2 mlm tadi ..saya balik rumah and nmpak ada small parcel kt dalam pigeon box...haaaa...
INILA DIA!!!!!!!!!!



alhamdulillah..alhamdulilllahhh....
tak tau mcmna nak cakap terima kasih kt AYU!!!!!!!!!!!!!


siapa AYU????????
u ollsss boleh get to know her through her blog

 cantikkan ?????????
it came all the way from SABAH!!!!!!!!!!!
a gorgeous pearl bracelet :)))))))))))
ayu beli time dia n family bercuti kt sana :)))))))))
terima kasih ayu..terima kasih...terima kasih ......:)))))))))
 EEchaa pun dapat tau ollllsssss...
a beautiful lovely crystal bracelet jgk dr Sabah :)))))))))))


keychain pun ada...
Ayu beli kt Pasar Philippine ye,Ayu???

terima kasih sgt2 tau,Ayu...dh lama tak menambah koleksi pearl bracelets and necklaces dr Sabah..since dh berbelas tahun tggalkan bumi di bawah bayu tu :(

tapi mutiara Sabah mmg trkenal cantik & tinggi qualitynya...saya masih ada lagi koleksi yg sy beli waktu my family tggal kt sana dulu..ada a few  brooches,necklaces & bracelets :P


ada yg masih elok & boleh di pakai..ada jgk yg dh trtanggal2..tp mutiaranya of course ttp kukuh..sy simpan walaupun dh trtanggal...sbb sgt2 valuable..mana tau ada rezeki nanti boleh buat baru pakai emaskan?

ada yg satu dh pun saya 'turunkan' ke eechaa...
yg dia pakai dlm gambor ni



mungkin jgk yg tahan lama tu sbb saya jarang pakai walaupun dh lebih 10  thn usianya..gara2 klau it's  'tied' with silver or plated gold or silver or stainless steel mmg saya tak  boleh pkai selalu @ lama2 sbb saya allergy pada benda2 ni..klau utk perhiasan or jewelleries sy cuma blh pakai pure gold :(
sedih kdg2 sbb tak boleh nk pakai anything fancy2 mcm org lain :(
even for watches pun :( 



apepun, terima kasih sangat2 Ayu atas pemberian indah itu..:))))
suka sangat2 :)

moga rezeki ayu sekeluarga makin melimpah ...:))
akan saya pkai bracelet tu smpai lunyai ,eheehh!!and doakan 1 hari sy dpt ikat ngan emas ..bolehla saya pkai hari2 ke mana2 saya pergi,amin :))))

psssttt :: eechaa lg excited..di pkai spnjang mlm...smpai bwk tido,ehehehe!!


okayla,olllssss...

sampai sini dulu hari ni ye...
till we meet again...take care:)


Yours Truly 

7 comments:

dear anies said...

pasni bertambah lip lap lip lap la akk n echaa yeee ;-)

☾SHiemaCMa786☾ said...

Salam K.Immi.
huhu,,semakin naik kos sara hidup ni.. tesco & eon pun dah kenekan cukai..mmg agak tertekan.. huhu...

Oh My..pearls tu sgt cantik.. tp cma x suka pakai.. suka tengok2 gitu je..

Ratu Hatiku said...

Hihihi...akk pun dpt gak.. cantik kan.. :)

Ratu Hatiku said...

Hihihi...akk pun dpt gak.. cantik kan.. :)

nOe suhaimi said...

wahhh...bessnya...bersinar2 la kat tangan tu yer....sangat cantik...

kita sama2 la berdoa semoga kita dimurahkan rezeki...

Gee GTG said...

salam..
living cost? :(

okay abaikan..
wow!!sangat comel..
tahniahlah..yeay!!^^

eyeyou said...

salam imi..harap sudi terima pemberian kecil dr saya..semua buat entri khas..terharu sy..moga ukhwah berpanjangan..;)