background

~:: JoM SaMa2 KiTa ::~

~Jom KLiK Cni ~

Tuesday, February 26, 2013

~:: BahaYa KePak AyaM KePadA KauM WaniTa::~






assalamualaikum,ollssss...


sambil2 landing memeram bebudak berdua ni utk tido..sempatla belek2 FB..hrrrmmm..mmg jarang sggh dapat jelajah FB skg..urusniaga tuppies pn thru bb & note je & sumtimes Ipad (hak milik tegar our 2 lil fairies)..mmg xpuas tapi apekan trdayakn...eheheh!!


tapi dh trpndang, tak sabar plak nk share ngan u ollsss on this info...by right, we all women dh sangat tahu sangat tau rsanya pasal how harmful eating kepak n leher ayam can be towards our body...tapi mungkin artikel ni will be more convincing.................






BAHAYA KEPAK AYAM PADA WANITA
Pertumbuhan sis(cyst) dalaman. Elakkan daripada memakan kepak ayam (chicken wing) dengan kerap terutamanya kaum wanita.

KISAH BENAR...
Seorang rakan baru-baru ini mempunyai ketumbuhan dalam rahim dan dia menjalani pembedahan untuk membuang cyst tersebut. Cyst yang dikeluarkan adalah dipenuhi dengan darah yang berwarna gelap.



Dia menyangka bahawa dia akan pulih selepas pembedahan tetapi jangkaannya salah. Ketumbuhan berlaku hanya beberapa bulan kemudian. Beliau bergegas turun ke pakar sakit puan itu untuk bertanyakan masalahnya. Semasa rundingan, doktor bertanya soalan yang memeranjatkan beliau.



Doktor bertanyakan adakah dia adalah seorang pengguna yang kerap memakan kepak ayam dan dia menjawab ya. Tertanya-tanya bagaimana, dia tahu tabiat makannya. Sebenarnya pada hari ini ayam disuntik dengan steroid untuk mempercepatkan pertumbuhan mereka supaya keperluan masyarakat ini dapat dipenuhi. Keperluan ini adalah tidak lain daripada keperluan untuk makanan.


Ayam-ayam yang disuntik dengan steroid biasanya disuntik di leher atau kepak kerana didapati di tempat-tempat ini kepekatan tertinggi steroid wujud. Steroid ini telah menyebabkan kesan ke atas badan kerana ia mempercepatkan pertumbuhan.

Ia mempunyai kesan yang lebih berbahaya dalam kehadiran hormon wanita. Ini membawa kepada wanita yang lebih cenderung untuk pertumbuhan cyst yang di dalam rahim. Oleh itu, saya menasihati orang di luar sana untuk melihat diet mereka dan juga mengurangkan kekerapan mereka memakan kepak ayam..


shared by : power perawan FB.


footnote :
cyst juga mnyukarkan ovulation & implantation kt our uterus utk ladieskan.....



okay,ollsss...


jom tido...jangan lupa sunnah yg i shared last night :)

take care,sleep tight, sweet dreams:))

4 comments:

miss yatie said...

KY pernah baca di fb, sejak itu memang kurang makan kepak ayam..

Ira said...

Tq share. Pernah dgr pasal ni. Ada org bgtau. Tp tu la, kdg ingat, kdg lupa. Tq sbb mengingatkan..

☾SHiemaCMa786☾ said...

salam k.immi..
cma dpt tau pun dr fb.. huhu .. betui ke?
hmm..
tenkiu for sharing

Dak-eiza said...

ish betol ke?
aiyokkk seriau mak nak
dh le feberet part tu