background

~:: JoM SaMa2 KiTa ::~

~Jom KLiK Cni ~

Wednesday, February 27, 2013

~:: ReZeKi SusAh NaK MasUk???::~








Antara sebab mengapa REZEKI SUSAH NAK MASUK ::

1. Gemar mengungkit-ungkit pemberian


2. Asyik mencanang perihal duit yg tidak cukup 

untuk urusan itu dan ini. 


3. Berkira untuk bersedekah walaupun seringgit

4. Berkira untuk membantu memudahkan hal yg baik

5. Riak bila bersedekah

6. Banyak berbuat maksiat/kemungkaran

7. Tidak/kurang beristighfar

8. Tidak bersyukur/banyak mengeluh


Nota: Rezeki bukan sahaja dalam bentuk wang, tapi 

kebahagiaan, peluang menyambung belajar, peluang 

kerja, anak, jodoh dan lain-lain.



Ada juga yang berbuat kemungkaran tetapi 

tetap 

memperoleh rezeki yang 

melimpah ruah. Tapi ketahuilah itu nikmat 

yang 

paling azab di kemudian hari 

dan ia dipanggil 'istidraj'. wallahua'lam.



quoted from :

FB of Pakar Diari Hati



footnote :

let's treat this a soft reminder to all of us...

tak..tak...selidik dalam diri kita...

tak perlu pndang kiri & kanan..

it's us ourselves..yg tak trlepas dari mana2 ciri2 kt 

atas tukan?...

jomla ubah diri kita...brhenti mnuding jari pada org 

lain..dah nama pun rezeki masing2...

mode : trkesima skjp bila trbaca cerita2  di FB cara 

BR1M 

 dblnjakan oleh sesetengah org...

klau saya jgk layak mngkin saya jgk antra 

org yg tak bijak memanfaatkn 'rezeki' itu..

pasti Allah dh tau  itu...jd tidak Dia takdirkan saya 

layak mnerima ....


wallahualam....



jom tidola u olllssss...

owh ..layankan jap lawak ni..

moga u olllss tido dalam trsenyum..tp jgn lupa plak 

amalkan sunnah2 tu,eheheh!!



okayla, oyasuminasai :))

sleep tight :)

4 comments:

dayana yana said...

salam...
seronok baca sambil dengar lagu..
relax je...

dayana yana said...

salam...
seronok baca sambil dengar lagu..
relax je...

MaMa3HerOO said...

nice sharing..info yg berguna

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam k.immi..
gud morning teacher!
hehe..mlm td cma tidoq dgn jayanya... ho yeah!

hmmm.. rezeki cma masuk..tp lg byk yg keluar.. ni lah faktanya kan..?
muhasabah diri sendiri..byk lg yg perlu di perbaiki..

hmm..BR1M tu, samelah kat wall cma..
bila dah masuk isu politikus ni..terus hide je.. x amek port..

hihi..klu ank2 cma tnye cmtu maunye fengsan! :p